W marketingu dla firm mało jest dróg na skróty, a jak są jakieś to kosztują tysiące złotych rocznie, a najczęściej setki tysięcy. Dlatego marketing w firmie, powinien być odpowiednio dopasowany do budżetu. Często podczas konsultacji z klientami spotykamy się z pytaniem o co tak właściwe chodzi z tym marketingiem? Co to zmieni w moim biznesie? Ja tak w sumie to tego nie potrzebuję? W mojej branży to nie ma sensu? Może lepszym rozwiązaniem byłyby social media? Dzisiejszy wpis odpowie na wszystkie podane wyżej pytania. Warto poznać i wykorzystać wiedzę po przeczytaniu naszego artykułu.
Definicji marketingu jest wiele, ponieważ jest to zagadnienie bardzo obszerne.
Marketing jest to sposób działania i zarządzanie firmą zorientowane na rynek i klienta.
Najprościej mówiąc marketing będzie to proces mające na celu zaspokojenie potrzeb konsumenta.
W slangu mówimy po prostu marketing dla firm, większość osób rozumie to jako:
- prowadzenie firmowego bloga
- Social media
W wpisie skupię się na marketingu internetowym. Obecnie jest to jedna z rodzajów marketingu cieszącą się największą popularnością.
Marketing Internetowy
( Online ) - Co to?
Jak sama nazwa mówi jest to marketing w internecie jest pewnym rodzajem reklamy. Wielu właścicieli firm się decyduję na niego ze względu na niską kwotę wejścia w stosunku do innych form reklam.
Jakie rodzaje digital (internetowego) marketingu dla firm poznamy w naszym artykule?
Jak widać jest wiele rodzajów marketingu dla firm, który może zastosować każda firma. Mogą one pomóc, ale również zaszkodzić naszej firmie. Zagadnienia są tak tak obszerne, że nawet książki, które mają po kilkaset stron nie wyczerpują tematu. Z jednym może zgodzić się każdy trzeba próbować zwiększać przychody i rozpoznawalność firmy.
Strategia Marketingowa
Jest to zagadnieniem obszernym. Jednak nie to stanowi trudność w nim. A fakt, że nikt nie określił co to dokładnie jest. Każdy rozumie to na swój sposób. Nie ma jednej definicji, dlatego nic dziwnego, że wielu przedsiębiorcą sprawia problem stworzenie dobrej strategi w swojej firmie. Jeżeli przeczytałeś powyższe rodzaje marketingowe, ciężko bez odpowiedniego plany ustalić co chcemy zrobić. Najważniejszymi czynnikami, które powiedzą nam jak ją budować będzie:
- branża? Jaka jest działalność?
- Produkty i usługi oferowane przez firmę
- Kto będzie prowadził marketing? Czy zrobisz to sam w twojej firmie? Czy zlecisz to do agencji marketingowej?
- Jakie są potrzeby twoich klientów?
- Czy chcemy działania skierować na obecnych klientów?
- Co sprawia, że możemy powiedzieć, że mamy zadowolonych klientów?
- W jaki sposób najlepiej docieramy do swoich klientów? Jaki kanał sprzedaży?
- Co zrobisz aby być konkurencyjny?
- Jaki chcesz mieć efekt? Chcesz zwiększyć przychód? Konkurować z dużymi firmami? Wielkimi firmami?
Gdy odpowiesz sobie na te pytania będziesz mógł stworzyć wstępne założenia twojej strategii. Pamiętaj jednak, że dobry marketing to taki w którym ciągle szuka się nowych/ lepszych rozwiązań i trzeba iść z duchem czasu. W promocji warto wykorzystywać kilka narzędzi równocześnie, aby zobaczyć które najlepiej konwertują.
W następnych artykułach będziemy dokładnie opisywać wskazane wyżej metody, abyś mógł sam stwierdzić co jest najlepsze dla twojej firmy.
Skuteczny marketing dla firm - Co jest najlepiej wykorzystać w marketingu firmy?
W zależności od pomysłu na własny biznes, relacji z klientami działalności firmy, produktu czy usługi można podać ogólne 3 aktywności, które zawsze się sprawdzą w promocji w sieci.
Strona internetowa (Witryna)- Po co? Jak wykorzystać w biznesie?
Pierwszym rozwiązaniem, który wpłynie na rozwój twojego biznesu będzie strona www. Jest ona wizytówką firmy w intrenecie. Nie bez przyczyny mówi się jak czegoś nie ma w intrenecie to nie istnieje. Marketing pozwala wykorzystać witrynę jako platformę do komunikacji z klientami.
Jaka jest dobra strona internetowa?
- Czytelna grafika
- Napisana w prostym języku oraz zawierać propozycję wartości
- Nowoczesna z zastosowaniem najnowszych technologii.
- RWD – Dostosowana do urządzeń mobilnych
Najlepsze rodzaje reklama dla małej firmy:
- Google ADS i SEO
- Działania na Facebook
- Musisz robić pozycjonowanie to darmowe promocja twoich produktów lub usług
Dlaczego tak często mówi się o Google i Facebook ADS w kontekście budowania sprzedaży w intrenecie? Czy są to najlepsze płatne formy reklamy? Może lepiej wybrać marketing w social mediach? A może influencer marketing?
Kiedy właściciel firmy chce zacząć robić marketing swojej firmy w internecie. Najczęściej będzie proponowana mu kampania reklamowa od Google i Facebook wynika to z faktu, że są to podstawowe działania w internecie. Stąd też wielu przedsiębiorców szukających reklam dla sowich firm słyszy o tych działaniach najwięcej. Jednak jak można dowiedzieć się z tego artykułu jest wiele rodzaju promocji a ich wybór zależy w głównej mierze od branży i budżetu oraz kosztu fraz kluczowych (słów kluczowych). Obydwa działania odnoszą się do budowania nowej sprzedaży.
Social media jest rodzaj marketingu dla firm mający za główny zadanie komunikowanie się z aktualnymi klientami, oczywiście mogę również budować nową sprzedaż, ale zazwyczaj nie jest to najlepsza kanał sprzedaży. Natomiast influencer marketing jest to nic innego jak promowanie produktów firmy po przez znane osoby. Sprzedaż w ciągu kilku pierwszych dni jest dość duża natomiast sukcesywnie spada. Mało klientów którzy kupili produkt z polecenia zostaje z nami na dłużej. Są oni związani z firmą tak długo jak osoba promuje nasz produkt.