Rodzaje reklam Google Ads
1. Kampanie wyszukiwania
Kampania wyszukiwania to rodzaj kampanii reklamowej, który pozwala na wyświetlanie Twoich reklam w wynikach wyszukiwania Google. Reklamy są wyświetlane nad lub pod wynikami organicznymi wyszukiwania, a ich wyświetlanie zależy od słów kluczowych użytych w wyszukiwarce przez użytkowników.
2. Kampanie na Wideo
Kampania na Video to rodzaj kampanii reklamowej, która pozwala na wyświetlanie Twoich reklam przed lub w trakcie odtwarzania filmów na różnych platformach taki jak np. Youtube. Możesz docierać do potencjalnych klientów na podstawie ich zachowań online, takich jak wyszukiwania na YouTube, subskrypcje, historia przeglądania, itp.
3. Kampanie remarketingowe
Kampanie remarketingowe to rodzaj kampanii reklamowej, która pozwala na docieranie do osób, które już odwiedziły Twoją stronę internetową lub wyraziły zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami.
3. Kampanie na Google Shopping inaczej Google Zakupy
Kampania na Google Shopping to rodzaj kampanii reklamowej, która pozwala na wyświetlanie Twoich produktów na stronach wyników wyszukiwania Google. Kampanie Shopping pozwalają na wyświetlanie informacji o produktach, takich jak zdjęcie, cena i nazwa sklepu.
4. Kampanie display inaczej kampania Google Ads w Sieci Reklamowej
Kampania display to rodzaj kampanii reklamowej, która pozwala na wyświetlanie Twoich reklam na stronach internetowych, aplikacjach mobilnych i w innych miejscach w internecie. Reklamy mogą być wyświetlane w różnych formatach, takich jak banery, teksty lub filmy.
6. Kampania Performance Max
Kampanie Performance Max pozwalają na wykorzystanie pełnego potencjału wszystkich typów reklam Google Ads. Oznacza to, że możesz korzystać zarówno z reklam w sieci wyszukiwania, jak i z reklam graficznych, wideo oraz reklam w aplikacjach mobilnych. Dzięki temu możesz dotrzeć do swoich klientów na różnych etapach ścieżki zakupowej.
Jak wybrać najlepszy rodzaj kampanii Google Ads dla Twojego biznesu?
Każdy rodzaj kampanii Google Ads ma swoje zalety i wady. Ważne jest, aby wybrać kampanię, która najlepiej odpowiada Twoim celom biznesowym i budżetowi.
Oto kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę podczas wyboru rodzaju kampanii Google Ads:
- Typ produktów lub usług, które oferujesz.
- Twoja grupa docelowa i jej zachowania w internecie.
- Budżet, który jesteś w stanie przeznaczyć na reklamę.
- Cele biznesowe, takie jak zwiększenie sprzedaży, świadomości marki czy generowanie leadów.
Przy wyborze rodzaju kampanii Google Ads warto również skorzystać z narzędzi oferowanych przez Google, takich jak narzędzia do słów kluczowych czy analiza konkurencji.